woensdag 22 juni 2016

In de hut.


Zo af en toe ga ik met een paar fotovrienden naar een hut. Een prachtige manier om vogels, die je anders bijna nooit dichtbij ziet, te fotograferen. 
Een paar weken geleden zaten we in hut 7 van Han Bouwmeester. 
Het was een geweldige dag. Het licht was goed en de vogels kwamen de hele dag. 

Hieronder een impressie. 



Grote bonte spechten kwamen de hele dag langs.




Vrouw en man geelgors.




Opeens was daar de prachtige goudvink.




En de mooie appelvink


Groenling




Een schattig rommelig goudhaantje.


En een rommelige fitis, net uit bad.


Zanglijster. Wat een prachtige vogel.






De zomertortel was voor mij de kers op de taart.
Ik had er nog nooit een gezien.
Jammer dat hij zo zeldzaam is geworden.
Hij is zo ontzettend mooi.




We hebben genoten en blijven dit zeker zo af en toe doen.



10 opmerkingen:

  1. Fijn hier weer eens een berichtje van je te zien, Elly. De foto's zijn zoals altijd een lust voor het oog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elly, hele fraaie fotoserie. Ik ben ook in hut 7 geweest. Leuke soorten weer , met o.a. zo'n prachtige foto van een badende man goudvink, schitterend licht ook! En inderdaad de kers op de taart is wel de zomertortel!!!! Wat gaaf dat deze kwam buurten daar, gefeliciteerd.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Elly
    Wat een geweldig mooie fotoserie.Prachtig van kleur en schitterend scherp. De goudvink met het spiegelbeeld vond ik helemaal super. de zomertortel heb ik nog nooit gezien.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om weer een blog van je te zien, Elly.
    Je maakt altijd zulke prachtige foto's. En jullie hebben deze dag heel wat moois voor de lens gekregen. Die zomertortel is bijzonder; foto 16 doet hem heel veel eer aan: beeldschone plaat.
    Maar ook je startfoto van de specht is super; het rommelige goudhaantje vind ik erg leuk en badderfoto's hebben altijd veel extra.
    Kortom, ik heb genoten van deze hele serie.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ellie
    Wat een gare serie is dit.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto's met een paar hele mooie soorten: Appelvink en goudvink zijn natuurlijk soorten waarop je hoopt als je een hutje huurt. De zomertortel is inderdaad een erg mooie vogel, ik heb hem nog nooit gezien. Ook het sijsje is een leuke bezoeker, en als het weer dan nog mee zit, de vogels regelmatig komen badderen en je alle bezoekertjes zo mooi kan vastleggen, dan kan je dag niet meer stuk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Elly,

    inderdaad een prachtige impressie. Vanuit een hut kan je ook werkelijk prachtige foto's maken van vogels die je anders niet zo gauw voor je lens tegenkomt. In hut 7 ben ik nog niet geweest (wel in 4 en binnenkort naar 3). Prachtige foto's waarbij ik foto 14 en 16 echt onwijs gaaf vind.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei wat een fraaie beelden Elly!
    De badderende goudvink is super en ook het rommelige fitisje is geweldig.
    Van de lijster en de zomertortel vind ik alle foto's zeer geslaagd.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wat heb je er sfeervolle beelden kunnen maken, meestal worden het de standaard hut foto's maar sommige van de serie heb je echt prachtig kunnen nemen. Blijven doen...altijd gezellig..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, wat een super dag is dit geweest in HBN7. Prachtige soorten die ik ook nog op mijn lijstje staan. Moet ik onthouden. Ben dit jaar in HBN5 geweest en dat viel erg tegen, kan ook gewoon pech geweest zijn...
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen