donderdag 4 augustus 2011

White Park Bay

Aan de noordkust van Noord-Ierland ligt White Park Bay, een prachtige baai, beheerd door de National Trust. 

Natuurlijk daalden we door de duinen af om op het strand te lopen. 

We hadden al een paar uur gelopen en gefotografeerd........ 

 want het is daar zo ontzettend mooi .........

toen we tot onze stomme verbazing opeens een kudde koeien uit de duinen zagen komen....... 

Ze liepen rustig richting zee, dronken wat en likten zout van de stenen. 

Uiteindelijk dronken ze allemaal van het water dat in een klein stroompje uit de duinen kwam. 


Prachtig hè, die jonge runderen op het strand. 



Het lijkt net niet echt als je die stier daar ziet staan. 


Na een hele tijd gingen ze liggen en bleven nog wel een paar uur op dezelfde plek voor ze weer de duinen in gingen. 
Voor ons was dit een prachtige belevenis en één van de mooiste dagen van de vakantie.


27 opmerkingen:

  1. Wat is het daar toch SCHITTEREND mooi, de opnames zijn echt om van te genieten , het licht de kleuren en de composities helemaal TOP.

    Dank voor al dit moois Elly.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Il semblerait qu'il y ait moins de monde sur les plages d'Ireland que sur celles de la Côte d'azur!... Mais la température de l'eau n'est peut-être pas la même...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elly
    wat een mooi land en wat een mooie foto's
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Elly
    Wat een mooie serie en wat is dat mooi om te zien die Koeien geweldig kan begrijpen dat jullie hier van genoten hebben
    Fijne avond groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi fotowerk Elly,
    Die twee koeien op de een na laatste foto zijn erg leuke.
    Prachtige gedaan!
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder, Koeien op het strand!
    Ik kan mij indenken dat je genoten hebt Elly, wat is het mooi daar.
    Je fotowerk is prachtig.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Elly
    Ik lop overal ver achter...en hier ook zie ik..
    Wat een prachtige foto's zie ik hier..
    De Lepelaar/Kluut en niet te vergeten de vliegende Papegaaiduiker. En in deze log..Prachtige landschapfoto's..wat is het daar mooi..
    En dan die koeien op het strand..zoiets verwacht je natuurlijk niet :) ...Hoe smaakt de melk van deze koeien? ..vraag ik me dan af.
    Prachtige logs Elly.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Elly

    Wat een prachtig land zeg.
    Hele mooie opnames heb je gemaakt.
    Nummer 10 is mijn favoriet, het lijkt net een schilderij zo mooi.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hier kan je wel even zoet zijn met foto's maken. Groothoek gebruiken en klikken maar. Wat heb je prachtige beelden gemaakt met de koeien. Vooral die twee die aan het schoeken zijn met de steen en de stier die daar naar de horizon staat te kijken. Het moet wel iets bijzonders zijn geweest toen je de koeien zag, wie verwacht dit nu. Het is een mooi stukje natuur.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow Elly, dit is een echte 'Wow-serie' !
    Wat is het daar mooi, echt heel fotogeniek, en dat heb je goed uitgebuit.
    Sommige foto's lijken wel HDR? In ieder geval erg goed belicht, zowel lucht als landschap komen heel boeiend over.
    De foto met de rotsblokken/stenen op de voorgrond spreekt me erg aan.
    De koeien zijn natuurlijk ook subliem, onwerkelijk bijna, maar echt hele mooie beelden.
    Je hebt een duidelijk eigen stijl in je fotowerk, sprekende kleuren, heldere contrasten, knap gedaan.
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig gebied en die koeien op het strand ik kan mij voorstellen dat je dat geweldig vond. De foto's zijn ook erg mooi geworden de kleuren de rotsen op de voorgrond.
    Ik vind ze echt geweldig.
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Elly,
    Wat een prachtige serie foto's heb je daar gemaakt.
    Ik dacht altijd dat er alleen maar vogels en mensen op de stranden waren, maar dat is daar wel anders.
    Vind het daar ook ontzettend mooi, als ik deze foto's zie.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Elly, wat zou jij daar genoten hebben, prachtige serie heb je er van gemaakt. mooi strand. Prachtige kustlijn in Ierland. Ik heb een Ierse collega, die heeft het er dikwijls over. Hij komt uit het Noorden. Hij zegt altijd, Kees daar moet je echt eens naartoe. Wie weet.

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat laat je hier toch weer superkwaliteit foto's zien. Prachtige kleuren. Vooral de eerste foto's, de landschappen, spreken mij erg aan. De eerste met het witte huisje kan zo in een reisgids.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een super serie. Wat een sterke reclame voor Ierland. Stuk voor stuk prachtige scherpe opnames.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Elly, ik bezocht je weblog vanavond en ben zeer onder de indruk van de kleuren en composities van deze foto's. Prachtig!
    Hartelijke groeten,
    Marion
    http://leven-marion.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow wat een serie Elly. Ik vind die wolkenpracht ook zo ontzettend mooi!
    Groetjes,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Elly,

    O wat mooi is het daar/hier. De eerste en derde foto vind ik geweldig mooi. Ik krijg echt iets van daar wil ik ook naar toe. maar ja ik ben net terug, dus dat zal moeten wachten. En dan de koeien op het strand, heel apart om te zien. Sfeervol en zorgvuldig gefotografeerd.
    Ik ga gauw naar je vorige blogs kijken want ik heb al iets gezien wat naar meer smaakt!
    groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Привет! Фото прекрасны!Мне очень понравились эти пейзажи с коровами.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Elly,

    ierland en Schotland staan nog steeds op het lijstje van mijn man en mij om eens naar toe te gaan. Daarom is het ook zo mooi dat we foto's kunnen zien van plaatsen hoe het daar is. Hele mooie serie.

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. geweldig....runderen aan het strand...wat een buitenkans.
    En het strand is zonder die koebeesten al zo mooi.
    Wat een prachtige tekening in het zand.
    Je hebt je kansen heel mooi benut....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Elly,

    Een héle aparte en tegelijkertijd mooie natuurverschijnsel om te zien. Bijzonder fraaie opnames van dit unieke moment. Kleuren, composities en scherpte alles klopt aan deze opnames. Héél gaaf om te zien. Begrijpelijk dat dit één van de mooiste dagen was van je vakantie.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  23. As fotos mais lindas que vi ate hj, Parabens
    Adriana
    Rio de Janeiro- Brasil

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterende serie. Mooie de horizon recht geplaatst en geen doffe kleuren wat vaak bij dit soort foto's voorkomt! Ik heb even de rest van je blog bekeken en ik ben zeeronder de indruk! Schitterend hoe je de puffins hebt gefotografeerd! Misschie vindt je het leuk om ook een kijkje te nemen op mijn 2 blogs. Groetejs, aranka

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Elly,

    Wat een lekkere serie. Mooi daar!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Elly,
    omdat Ierland al heel lang op mijn verlanglijstje
    staat, werd ik nieuwsgierig of er op jouw site nog meer moois van dit land te zien zou zijn.
    Wat een mooie serie foto's laat je ons hier zien.
    Je uitleg bij veel foto's maakt er een leuk verslag van en verhoogt het kijkplezier.
    Bovendien is het een mooie rustige en goed ogende site, waar ik zeker vaker terug ga komen,

    gr. Hub Verheijden (hub1953 op Zoom)

    BeantwoordenVerwijderen