zondag 14 augustus 2011

Carrick-a-Rede


Aan de noordkust van Noord-Ierland verbindt een touwbrug het vasteland met een klein eiland. 
Vroeger gebruikten zalmvisser de brug om op het eiland te komen en daar de zalm te vangen. Het witte huisje werd door de vissers gebruikt om de vis te verwerken. 
Nu is de touwbrug er voor de toeristen. 

Het eilandje voor de kust. 


Vanaf de brug ligt de zee op 30 meter diepte. 

Het lopen over de brug gaat natuurlijk langzaam en van één kant tegelijk.

Sommigen lopen er heel vrolijk over.... 

 Anderen zijn doodsbang. Zij ging stapje voor stapje en er mocht niemand achter haar lopen, want anders wiebelde de brug. Toen ze aan de overkant was begonnen haar vrienden te juichen en iedereen deed mee. Later kwam ik haar weer tegen en stond ze nog te trillen, maar ze was dolblij met haar overwinning op de hoogtevrees.

Als je de brug over bent kun je dus een poosje op het eiland lopen. Behoorlijk steile wanden waar veel vogels zaten. Hij was zo dapper om op het randje te gaan. Ik ging er maar bij liggen om de wand te fotograferen.



Ik wilde een vliegende alk en dat is gelukt.

Om zeven uur gaat de brug dicht en moet hij kijken of het eiland leeg is.

De poort gaat op slot tot de volgende morgen voor de nieuwe toeristenstroom. 

Wij zijn een paar keer op het eiland geweest om de vogels te fotograferen. Die foto's komen nog.
De eerste keer is het een beetje eng om over de wiebelige brug te lopen, maar dan weet je hoe het voelt en is het alleen maar leuk.


25 opmerkingen:

  1. Hallo Elly,
    Brrr, dat loopt vast niet echt stabiel over die brug, en dan zo hoog, maar het is een spannend avontuur, en het eiland is natuurlijk de moeite waard. Werkelijk een prachtige omgeving. De vliegende alk is top, zowel de momentopname als compo en kleuren.
    Bij alle foto's is de kwaliteit zeer hoog, hele mooie kleuren en goede composities, een lust voor het oog.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Elly

    Mooie land zeg.
    Ik zou geloof ik niet over die brug durven, volgens mij wiebelt hij nog al.
    Hele mooie opnames heb je gemaakt.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie Elly en heel spannend lijk me toch wel eng hoor over zo'n wiebelende brug te lopen
    prachtig de vliegende Alk ook en prachtige omgeving
    Fijne dag verder groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. J'imagine le fort succès que doit avoir ce pont auprès des touristes...
    Ils pourront raconter leur exploit à leurs petits enfants! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch..... dat lijkt me een leuke ervaring, en het ziet er zo schitterend fotogeniek uit....jij bent toch al op heeeel veeeel mooie plekjes geweest Elly, fijn dat je ons laat meegenieten.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o hemel!
    ik word al ziek van het kijken naar die brug laat staan dat ik er over zou gaan.
    Ik bewonder de dame in het roze....zo bang als ze was deed ze het dan toch maar.
    ik doe het haar niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig oord. Lijkt me best een beetje griezelig die brug. Zijn van die dingen die ik dan wel doe maar niet met plezier.

    De vliegende alk is geweldig mooi geworden. Zo ook het uitzicht over het klif.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Elly, je moet over een enge brug lopen maar dan heb je ook wat.
    Volgens mij lijkt het enger dan het is, je valt niet zomaar naar beneden toch?
    Prachtig die vliegende Alk, echt een TOP plaat.
    Ook mooie natuur foto`s en de brug breng je mooi in beeld.
    Je hebt in je vakantie erg mooie plekken bezocht.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Elly
    Mooie land en wat een mooie foto's erg mooi in beeld gebracht.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Elly, Ik weet niet of ik wel over die brug heen gaat. Maar ja de schoonheid die er vind trek wel denk ik.

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Elly,

    Wat een mooi stuk land is dat!
    Moet heerlijk zijn om daar rond te dolen.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Elly,
    Wat een prachtige foto's heb je daar toch gemaakt,dat zal genieten geweest zijn.
    En wat lijkt het me prachtig om een keer over die brug te lopen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Elly,
    Wat een prachtige foto's, zo sfeervol van kleur en compositie! Heel mooi gedaan, een hele fijne serie.
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het is even wennen, maar dan heb je ook iets. Je zal zeker van je hoogte vrees af zijn wanneer je hier een paar keer overheen loopt. Zal iets voor mij zijn..;-)
    Wat is het een mooie serie geworden, prachtige opname's. Je hebt een bijzonder mooie vakantie gehad. Dit is echt genieten.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Elly
    Ja..Ik heb het zelf ook niet zo op dat hoge gedoe..maar mooi?...Ja echt prachtig..Schitterende foto's van het landschap...De foto van de Alk..is helemaal top natuurlijk. Een prachtige serie uit Ierland.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Elly,
    Ook deze serie van Ierland is weer van top klasse. Prachtige foto van de vliegende alk. Mooi is het gekleurde mos op de stenen bij de verschillende beelden.
    Het is even een aangaan op zo'n wiebelige brug, behoorlijk hoog ook. Maar het lijkt me wel heerlijk om op het eiland te fotograferen.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik denk dat ik eerst even de kat uit de boom zou kijken met die brug maar als ik iedereen naar de overkant zou zien gaan ik ook wel zou gaan. Een erg mooi plekje overigens, mooie en leuke foto's. Ik kijk uit naar de rest. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hai Elly,

    Even een reactie op de prachtige blogs die je geplaatst hebt tijdens mijn vakantie.
    Prachtige landschapsfoto's, maar de vogelfoto's fascineren mij toch het meest.
    Prachtige klutenfoto's op texel, maar de foto van de zilvermeeuw is echt fantastisch.
    Wat een moment en hij kijkt zo prachtig in je lens.
    Je foto's van de papagaaienduikers zijn helemaal top!
    Maar de eerste van de zeekoet uit die serie bevalt zeker zo goed.
    Wat komt die mooi los van de achtergrond.

    Complimenten weer voor je fantastische foto's.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow Elly, ik heb je serie even helemaal gemist. Maar wat geweldig mooi zeg. Doet me verlangen om er ook eens heen te gaan. En wat groen allemaal. Die hoge rotspartijen. Prachtig hoor!

    Lieve groet,
    Gerreke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooit gaan wij ook nog eens naar Ierland en Schotland, want de natuur daar vind ik werkelijk ontzettend mooi. Hier kon ik ook echt even genieten van deze prachtige natuur daar.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is dit toch weer mooi. Zowel je foto's als het gene je hebt gefotografeerd. Wat een prachtige natuur. Is hier niet Wie is de mol ooit geweest, komt me zo bekend voor, met die hangbrug.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi elly, ik zou geloof ik ook even de kriebels hebben op die brug. Maar wat een prachtig gebied zeg. Erg mooi!
    Groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Elly,

    Wat een prachtige foto's laat je hier zien. Uitdagende foto's van zo'n enorme hoogte. Heel fraai in beeld gebracht.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Elly
    Misschien kan je je het nog herinneren maat ik heb vorig jaar over deze brug gelopen. Lekker wiebelen als je daar overheen loopt. Je hebt een prachtige serie gemaakt. Ik had er niet zoveel tijd voor toen. Nu met jou derie weer even terug naar vorig jaar.

    We zouden dit jaar naar IJsland gaan op de motor maar omdat er te weinig animo was is de reis helaas niet doorgegaan. We hopen volgend jaar dater meer zijn. Vond jou opnames zo prachitg toen van IJsland.

    groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hartverwarmende landschappen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen