woensdag 1 januari 2014

2013 - deel 1


Terugkijkend op de foto's van afgelopen jaar zag ik dat heel veel foto's nooit in een blog zijn gezet. 
Daarom heb ik nu voor iedere maand van een aantal foto's een collage gemaakt.



Januari

Een maand met sneeuw en ijs.




Februari

Nog steeds koud en de vogels zijn dan wat makkelijker te fotograferen. 




Maart

Maart was de maand van de vakantie in Extremadura, maar voor we daarheen reden verbleven we een paar dagen in een zeer regenachtig Madrid. 




April

Een heerlijke maand als de zomervogels weer aangekomen zijn. 


Mei

De maand van de mooie bloemen.




Juni

Vakantie naar de Shetland eilanden, maar voor we daar aankwamen kampeerden we een aantal dagen in Schotland bij Perth. 



Dit was de eerste helft van het jaar. 
Om het blog niet veel te lang te maken heb ik het in tweeën gedeeld.
Deel 2 komt binnenkort.  

Ik wens alle bloggers een jaar met veel mooie foto's, maar vooral een heel goed, gelukkig en gezond 

2014






34 opmerkingen:

  1. Lieve Elly,

    Bij deze wil ik jou en je man een gelukkig en heel gezond 2014 toewensen.
    Ik hoop wel dat je in het nieuwe jaar ietsje vaker een blogje plaatst, want zoals je weet, ben ik een fan van jouw foto's.
    Niet alleen maak jij van die mooie sprankelende foto's, maar ook nog eens van vaak prachtige momenten en onderwerpen.
    Je weet vaak iedere foto iets speciaals te geven.
    Niet te lang wachten met het plaatsen van deel 2 hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fantastisch idee, Elly, om collages per maand te maken. En wat voor collages.......in één woord PRACHTIG! Erg mooie foto's. Ik heb nog veel te leren, zie ik al. Nog de beste wensen voor 2014. Dat we maar veel moois van je mogen zien. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi overzicht zo in collages samengevat. Veel werk gaat hier zitten en dat is te zien . Kijk uit naar de tweede helft.

    gr Frans en heel veel fotoplezier in 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo Elly, dat heb je heel mooi gedaan zo. En wat een prachtige foto's! Ik verheug me op deel 2! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Elly
    Wat geweldig om zo door je blogfoto's te bladeren en ze dan zo te laten zien.
    Voor jou een goed 2014 met veel foto plezier.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je maakt ons wel heel nieuwsgierig om het in twee afleveringen te doen. vooruitlopend zou ik zeggen dat je op een prachtig fotojaar kunt terugzien,en wij hebben daar heerlijk van mee kunnen genieten. wij wensen jullie een liefdevol,gelukkig maar vooral gezond nieuw fotojaar. cobie en bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Elly,

    Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is geweest om keuzes te maken, wat een aanbod aan prachtige foto's, vooral de eerste "kaart" met wintertaferelen is schitterend, waarbij voor mij vooral de waterral opvalt, maar ook de geoorde fuut in april is heel mooi.
    Ik wens je een gelukkig en gezond 2014 met veel fotogenoegen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Elly,
    Allereerst wens ik je natuurlijk een heel mooi, gelukkig en gezond nieuwjaar!
    Wat te meteen te binnen schiet, wanneer ik jouw eerste deel van je jaaroverzicht bekijk, is dat je toch eigenlijk veel meer blogjes zou moeten maken, je foto's verdienen het om aan de wereld getoond te worden. Jouw sprekende en sprankelende beelden inspireren me steeds weer om toch ook eens meer te experimenteren met de schuifjes in Lightroom, ik ben inmiddels al wat minder voorzichtig, maar als ik dan jouw beelden bekijk, dan zie ik dat ik er nog lang niet ben.
    Mooie collages heb je gemaakt, een prima oplossing om toch nog wat meer fotowerk te tonen, maar ik zou ze toch graag allemaal in het groot bewonderd hebben ;-)
    Deel 2 gaat vast en zeker net zo mooi en kleurrijk worden, ik kijk er naar uit.
    Hoop je in dit nieuwe jaar weer een keertje te zien!
    Lieve groeten,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Elly
    mooi overzicht ik hoop dat ze in 2014 net zo mooi zijn.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bijzonder mooi Elly.... 't is genieten van zoveel moois.

    Ik wens je een gelukkig en fotogeniek 2014.

    Groetjes, jJop

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Elly,
    Wat mooi gedaan op deze manier, prachtige beelden, de winterfoto's spreken mij toch wel erg aan, maar ook de vogels van april en de bloemen in mei, heerlijke natuurfoto's. De Madrid collage is ook erg mooi, maar daar heb ik persoonlijk wat minder mee, Schotland vind ik wel erg mooi, ook een gevarieerde collage. ben benieuwd naar deel 2.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige serie op deze manier ik kijk uit naar deel 2. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig, Elly, wat en prachtige foto's, ik geniet er steeds weer enorm van, je foto's blinken uit in kleurgebruik en scherpte, maar ook de onderwerpkeuze is steeds verrassend!
    Bedankt voor alle bijzondere foto's in 2013, ik hoop dat je in 2014 weer zulke mooie foto's en blogs zult maken!
    H groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een origineel idee Elly, om op deze manier wat meer te kunnen laten zien. Prachtige heldere kleuren, mooie composities, en heel scherp. Heel knap gedaan.
    Ik wens je veel geluk in 2014 en veel fotoplezier.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Elly,

    Ook voor jou en je man een heel goed en gezoend 2014 gewenst. Wat een leuk idee om het overzicht zo te maken, moet ook kunnen hoor, lekker creatief. Ik moest meteen grijnzen toen ik die Waterral zag, het blijft toch echt een gek beest die je overigens wel heel gaaf hebt vastgelegd zo op het ijs.De foto's van Madrid hebben ook een mooie sfeer, ondanks de regen of misschien juist wel, dankzij de regen.

    Ik kijk weer vol verwachting uit naar jouw (reis)foto's, die vind ik altijd zo mooi. Maar eerst nog deel 2 natuurlijk.

    Hartelijke groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Elly,
    Voor jullie ook het allerbeste in 2014 en veel foto plezier. Wat een mooie compilatie heb je gemaakt van de zes maanden, met van die prachtige momenten. Ik ben al benieuwd naar deel 2.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Elly, leuk idee om het jaaroverzicht met een compilatie weer te geven.

    De beste wensen voor 2014 en veel fotoplezier.

    Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Elly,

    een hele mooi terugblik in de vorm van collages. Prachtplaten zitten ertussen
    en dan is dit nog maar de eerste helft :-)
    Ook voor jou een heel mooi, gelukkig, gezond en fotogeniek 2014.
    Dat we ook dit nieuwe jaar weer van vele mooie (natuur) momenten mogen genieten.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Elly..
    wat een goed idee van je om de foto's per maand in een
    collage te verwerken, zo kun je veel meer mooie foto's laten zien.
    Ik vind het moeilijk om de mooiste eruit te zoeken en moet me beheersen om niet veel
    meer te plaatsten..goed idee ;)
    terug kijkend wat hebben we een koud voorjaar gehad, lange winter, wat mooie
    opnames van jou oplevert...januari vind ik super!!
    maar ook de lepelaars vind ik super!! prachtige vogel, zitten ook vaak in de Punt van Reide
    aan de Waddenzee..niet om te paren maar ze komen daar foerageren met hun jongen!

    Mooie blog hoor, kan niet wachten op deel 2..wens jou heel veel gezondheid en voorspoed
    veel fijne en mooie fotomomenten!! en ik hoop ook dat we elkaar dit jaar weer eens ontmoeten, ik zal eens
    contact op nemen met Ali!! ;)

    Lg. Nieske



    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beste Elly,
    niet te geloven: wat een schitterende foto's heb je nog "over" .
    Maar wel heel leuk gepresenteerd zo: iedere maand zijn eigen sfeer.
    Ik verheug me al op deel 2.
    Voor 2014 wens ik jou veel fotomomenten om van te genieten en verder alle goeds.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tjonge, wat een prachtfoto's Elly! Je had een fotografisch topjaar, zo te zien. Zou 2014 beter (kunnen) worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Elly wat een prachtige collages heb je gemaakt van het afgelopen eerste half jaar.
    Ik verheug mij op het tweede deel.
    Ik wens jou en al je dierbaren een gelukkig en gezond 2014.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. What a lovely blog Elly!
    One of the best I have seen so far!
    You really have a very good eye for photography, how pleasant it is to surf here!
    Well done!
    My best wishes for 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie collage's. Leuk om te zien hoe elke maand zijn eigen onderwerpen heeft. Prachtige foto's!
    De beste wensen voor 2014.

    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Elly,

    Nog de beste wensen van 2014. Een goed en origneel idee om een compilatie te maken van verschillende foto's in 1 maand. Dat maakt het kiezen wel zo makkelijker. Zoals ik van je gewend bent zijn de foto's wéér van hoge kwaliteit. Ik hoop dit jaar ook weer te kunnen genieten van al jouw gewenste fotomomenten van dit jaar.

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Deze fotocollages zijn mooi en laten zien hoe geweldig en fascinerend is onze natuur. Het wekt de verwachting van het komende jaar en de vele mooie ontmoetingen met planten en dieren. U een goed jaar en blijvend te genieten van foto's, Elly,

    wensen die Waldameise

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig overzicht laat je hier zien Elly, ik begrijp uit de reacties dat je niet
    zo'n regelmatige blogger bent, maar ik ga je aan mijn blogrol toevoegen zodat ik in
    ieder geval niks van je mis het komende jaar.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat laat je dat afgelopen jaar mooi zien Elly.
    Prachtige collage's / foto's.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Elly ook voor jou veel gezondheid en geluk in het nieuwe jaar. Heel origineel om een collage van elke maand te maken. Ze zijn prachtig! Het voordeel is dat je ook meer van een maand kunt laten zien, het nadeel is dat je de foto's klein te zien krijgt. Ik kijk altijd graag naar je blogs en hoop dan ook dat je komend jaar weer veel foto's met ons gaat delen.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Elly, dat is een prachtig foto jaar geweest, mijn complimenten.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Elly,
    Wat een prachtig overzicht van het laatste half jaar van 2013 ik hoop dat 2014 net zo mooi woord,
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Elly, wat een prachtige collages heb je gemaakt!
    Ze geven een hele mooie impressie van jouw eerste helft van afgelopen jaar. Mooi!
    En voor jou ook de beste wensen. Nu gauw naar je deel 2 kijken, lekker.
    groet
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen